O výrobě nejrozšířenější české elektrické lokomotivy ESO
ř. 362.600-9,  pro železnici s rozchodem 600mm.


Pro výrobu toho typu lokomotivy jsem se rozhodl, protože se jedná o nejrozšířenější českou lokomotivu pro osobní i nákladní dopravu. Na těchto typech lokomotiv byla poprvé použita polovodičová regulace měniči s charakteristickými zvuky jednotlivých stupňů. Během výroby jsem se však potýkal s mnoha nelehkými řešeními, kdy bylo nutné zachovat tvary v poměru tak, aby byla lokomotiva v reálu použitelná, aby se do ní člověk vešel, a byla dobře ovladatelná a brzděná. Oříškem také bylo řešení podvozků kvůli projížděným obloukům na naší železnici.
Zdá se, že se všechny technické nástrahy podařilo vyřešit (někdy za cenu určitých kompromisů).
Lokomotiva 362 600-9 má za sebou již několik sezon a bez nejmenších problémů vše funguje na výbornou.

Na tomto webu jsou také uvedeny firmy, které byly ochotny podpořit tento unikátní projekt,
a za to jim patří velký dík.

Lokomotiva je navržena podle dostupné originální dokumentace, s přihlédnutím k danému měřítku,
a možnostem tratě, kde je lokomotiva provozována. Výroba byla dokončena v dubnu 2015.
V návaznosti na dokončení lokomotivy byly vyrobeny i dva osobní vozy.
Konstrukce vozů je už více než originálu, přizpůsobena potřebám návštěvníků.

Video : ( http://youtu.be/t96t0z9rRB8 )
Aktuální video – zkušební jízdy : http://youtu.be/wSw-z2WfrUA


Fotogalerie z výroby.

TOPlist

 


Fáze výroby ( velmi zjednodušeně ):
1/ Výroba dvojkolí, ložiskové domky, ozubená kola
2/ Motory, převodovky, měnič
3/ Řetězy
4/ Pružiny/tlumiče
a/ Řešení vyhodnocení stavů zařízení
5/ Hotové podvozky, rám
6/ Podlaha stanoviště a strojovny
b/ Řešení program lokomotivy ( rychloměr, ovládání )
7/ Kostra pláště – smetadla, nárazníky
8/ Oplechování
c/ Řešení snímání otáček pro rychloměr
9/ Dveře ( strojovna, stanoviště )
10/ Výplně ( stanoviště/strojovna )
11/ Pult stanoviště-kostra
12/ Žaluzie – pevné
13/ Otvory – okna
d/ Řešení elektronické regulace vč. ovl. tahu
14/ Žaluzie – pevné – strop strojovny
15/ Otvory – okna, světla
16/ Repliky vzduchojemů
17/ Repliky klimatizace
18/ Osazení kompresoru a generátoru
19/ Připojení TM do měniče
20/ Trapézové plechy skříně
21/ Chlazení strojovny
22/ Zatmelení a vybroušení skříně
23/ Základní nátěr – rozdělení barev
24/ Výroba sběračů-úprava smykadel
25/ Řešení zabezpečení sběračů
26/ Kabeláž na stanoviště
27/ Vzduchové rozvody stanoviště
28/ Připojovací konektory kabelů
29/ Zapojení rozvaděče strojovny
30/ Výroba krytů pultu stanoviště
31/ Osazení ovládacích prvků
32/ Zapojení stanoviště
33/ Vzduchová výstroj
34/ Zprovoznění brzdového systému
35/ Svítilny – skříň
36/ Zasklení – strojovna/stanoviště
37/ Osazení a oživení desky elektroniky
38/ Osazení označení lokomotivy
39/ Zprovoznění nuceného chlazení odporníků
40/ Nastavena-vyzkoušena dynamická DC brzda
41/ Osazeny madla a zásuvky pro vozy
42/ Vyvážení podvozků vůči skříni
43/ Testy elektronických systémů
44/ Nastavení vlakového zabezpečovače
45/ Dořešení záchranné brzdy do vozů
46/ Kamerový systém (zpětná zrcátka)
47/ Madla vstupních dveří
48/ Podlaha a sezení – stanoviště
49/ Doladění elektroniky
50/ Zatěžkávací zkouška se soupravou
51/ Oprava číselného označení
52/ Zajištění bezpečnosti sběračů indukčními snímači
Lokomotivu bude možné vidět
v běžném provozu na
Železnici 600
ve Vracově.

Naši významní dodavatelé:

Dodavatel výpočetní techniky.
Velkoplošná reklama.
Výroba reklamních předmětů. Tisk.



Dodavatel špičkových technologií SIEMENS.
Motory a frekvenční měniče.



Dodavatel uhlíkových
lišt pro sběrače lokomotivy.


Dodavatel hlavního
kompresoru.



Kovovýroba-zámečnictví Vracov.


Doprava – služby.