Odkaz na reportáž


Vážení přátelé železnice,
v neděli 25.9. jsme se rozloučili
s provozní sezónou roku 2022.
Děkujeme všem kdo se zúčastnili
a podpořili tak naši činnost.
Děkujeme také všem návštěvníkům
za celý rok 2022, a všem
kdo se podíleli na provozu.
Pak také díky vracovským hasičům,
kteří statečně brání vzniku
dopravní kalamity během provozu.
V květnu roku 2023 se na vás opět budeme těšit.
Sledujte naše webové stránky,
kde zveřejníme případné mimořádné provozní dny
a také zahájení provozu na příští rok.

Kolektiv Železnice 600

…a železnici ZDAR



Budování zahradní železnice začalo v létě roku 2007. Původní 20ti metrová trať se z jara 2008 prodlužuje na 250 metrů, od jara 2014 na 500m a od sezony 2022 na 650m. Položili jsme 50 tun kolejiva, 2500 pražců, a asi 120 tun kamene. U kolejového tělesa je uložen kabel pro napájení a provoz zabezpečovacího zařízení. Bylo zprovozněno několik železničních přejezdů,  9 výhybek z toho část je řízena elektromotorickými přestavníky a 15 návěstidel. Díky kamarádům a známým máme ve sbírce již několik železničářských čepic a nějaké části uniforem, které se snažíme za provozu používat. Zajíždějí k nám domácí i přespolní návštěvníci, kteří jsou potěšeni jízdou na malé železnici, a některé děti náš vláček jen velmi nerady opouštějí. Vozíme mateřské školy, veřejnost, turisty, a všechny možné příznivce úzkorozchodné železnice. Veškerý vozový park je vlastní výroby. V provozu je souprava osobního vlaku Českých drah pro rozchod 600mm v čele s lokomotivou ř.362 ( ESO ) což je pravděpodobně světový unikát, a byl také dokončen motorový vůz ř.810. Momentálně jsou v provozu tři vlakové soupravy o celkové kapacitě cca 100 osob. První souprava je tvořená čtyřnápravovou lokomotivou se dvěma motory, o celkovém tažném výkonu 24kW ( el. 3kW ) a dvěma čtyřnápravovými osobními vozy. Druhou soupravu tvoří již zmíněná lokomotiva řady 362 se dvěma osobními dvounápravovými vozy. Třetím vlakem na naší železnici je motorový vůz ř. 810, který zajišťuje úvraťové vlakové spojení stanic – Vracov Hlavní nádraží, Záboří a Tábořiště. V provozu je také automatické zabezpečovací zařízení, které zjišťuje volnost trati pomocí počítačů náprav, a dále dopravu řídí návěstidly na trati – tzv. autoblok. Vybavené dispečerské pracoviště slouží k zajištění plynulého provozu. Zabezpečení přejezdů je provedeno podobným způsobem a funguje samočinně. Dráha vede dnes již přes několik pozemků. Ze všech zastávek se dá dojít k rybníku, kde jsou různá malá posezení.

Celý areál lze projít pěšky, třeba i s kočárkem. Neočekávejte nic velikého – přece jen je to železnice na zahrádce. Občerstvení je umístěno v budově Hlavního nádraží a také ve vedlejším areálu s kolotočem a hřištěm.
Věříme, že u nás i letos můžete strávit pěkné nedělní odpoledne, a že se bude svezení líbit nejen dětem.

Těšíme se na Vaši návštěvu v provozní dny.

Kolektiv spolku Železnice 600.