ESO 600
O výrobě nejrozšířenější české elektrické lokomotivy ESO
ř. 362.600-9, pro železnici s rozchodem 600mm.
Lokomotiva je aktuálně v provozu na Železnici 600.
Pro výrobu toho typu lokomotivy jsem se rozhodl, protože se jedná o nejrozšířenější českou lokomotivu pro osobní i nákladní dopravu. Na těchto typech lokomotiv byla poprvé použita polovodičová regulace měniči s charakteristickými zvuky jednotlivých stupňů. Během výroby jsem se však potýkal s mnoha nelehkými řešeními, kdy bylo nutné zachovat tvary v poměru tak, aby byla lokomotiva v reálu použitelná, aby se do ní člověk vešel, a byla dobře ovladatelná a brzděná. Oříškem také bylo řešení podvozků kvůli projížděným obloukům na naší železnici.
Zdá se, že se všechny technické nástrahy podařilo vyřešit (někdy za cenu určitých kompromisů).
Lokomotiva 362 600-9 má za sebou již několik sezon a bez nejmenších problémů vše funguje na výbornou.
Na tomto webu jsou také uvedeny firmy, které byly ochotny podpořit tento unikátní projekt,
a za to jim patří velký dík.
Lokomotiva je navržena podle dostupné originální dokumentace, s přihlédnutím k danému měřítku,
a možnostem tratě, kde je lokomotiva provozována. Výroba byla dokončena v dubnu 2015.
V návaznosti na dokončení lokomotivy byly vyrobeny i dva osobní vozy.
Konstrukce vozů je, už více než originálu, přizpůsobena potřebám návštěvníků.
Video : ( http://youtu.be/t96t0z9rRB8 )
Aktuální video – zkušební jízdy : http://youtu.be/wSw-z2WfrUA
Aktuální foto – rekonstruovaná lokomotiva ve stanici Záboří při posunu.
Fáze výroby ( velmi zjednodušeně ): | ||
1/ Výroba dvojkolí, ložiskové domky, ozubená kola 2/ Motory, převodovky, měnič 3/ Řetězy 4/ Pružiny/tlumiče a/ Řešení vyhodnocení stavů zařízení 5/ Hotové podvozky, rám 6/ Podlaha stanoviště a strojovny b/ Řešení program lokomotivy ( rychloměr, ovládání ) 7/ Kostra pláště – smetadla, nárazníky 8/ Oplechování c/ Řešení snímání otáček pro rychloměr 9/ Dveře ( strojovna, stanoviště ) 10/ Výplně ( stanoviště/strojovna ) 11/ Pult stanoviště-kostra 12/ Žaluzie – pevné 13/ Otvory – okna d/ Řešení elektronické regulace vč. ovl. tahu 14/ Žaluzie – pevné – strop strojovny 15/ Otvory – okna, světla 16/ Repliky vzduchojemů |
17/ Repliky klimatizace 18/ Osazení kompresoru a generátoru 19/ Připojení TM do měniče 20/ Trapézové plechy skříně 21/ Chlazení strojovny 22/ Zatmelení a vybroušení skříně 23/ Základní nátěr – rozdělení barev 24/ Výroba sběračů-úprava smykadel 25/ Řešení zabezpečení sběračů 26/ Kabeláž na stanoviště 27/ Vzduchové rozvody stanoviště 28/ Připojovací konektory kabelů 29/ Zapojení rozvaděče strojovny 30/ Výroba krytů pultu stanoviště 31/ Osazení ovládacích prvků 32/ Zapojení stanoviště 33/ Vzduchová výstroj 34/ Zprovoznění brzdového systému 35/ Svítilny – skříň 36/ Zasklení – strojovna/stanoviště |
37/ Osazení a oživení desky elektroniky 38/ Osazení označení lokomotivy 39/ Zprovoznění nuceného chlazení odporníků 40/ Nastavena-vyzkoušena dynamická DC brzda 41/ Osazeny madla a zásuvky pro vozy 42/ Vyvážení podvozků vůči skříni 43/ Testy elektronických systémů 44/ Nastavení vlakového zabezpečovače 45/ Dořešení záchranné brzdy do vozů 46/ Kamerový systém (zpětná zrcátka) 47/ Madla vstupních dveří 48/ Podlaha a sezení – stanoviště 49/ Doladění elektroniky 50/ Zatěžkávací zkouška se soupravou 51/ Oprava číselného označení 52/ Zajištění bezpečnosti sběračů indukčními snímači ************************************** 53/ Rekonstrukce podvozků a kol 54/ Nový PUR lak 55/ Osazení – detaily modelu 56/ Výměna kontroleru tahu 57/ Výměna řadiče směru viz.: Práce |
Lokomotivu bude možné vidět v běžném provozu na Železnici 600 ve Vracově. Naši významní dodavatelé: ![]() Dodavatel výpočetní techniky. Velkoplošná reklama. Výroba reklamních předmětů. Tisk. |
![]()
Dodavatel hlavního
Doprava – služby. |