O výrobě nejrozšířenějšího motoráčku české výroby
ř. 810.600-7,  pro železnici s rozchodem 600mm.


Pro výrobu toho motorového vozu jsem se rozhodl, protože se jedná o český výrobek vagónky Studénka,
který je nejrozšířenějším vozidlem našich lokálek. Výroba je jednodušší, po stránce technické výbavy než ESO,
ale o to složitější je konstrukce zaoblených částí skříně. Také bylo nutné postavit dva dvounápravové podvozky
(na rozdíl od dvou náprav u originálu), protože malé poloměry nelze tak velkým dvounápravovým vozem projet.
Stroj by se měl ve finále podobat své skutečné předloze, a být plně funkční i na nezávislé trakci.

Motorový vůz je navržen podle dostupných materiálů na internetu s přihlédnutím k danému měřítku.
Dokončení výroby se předpokládá během dubna 2016.

Na webu uvádím firmy, které byly ochotny podpořit tento unikátní projekt.

Fotogalerie z výroby.

TOPlist


 

Fáze výroby ( velmi zjednodušeně ):
1/ Výroba dvojkolí, ložiskové domky, ozubená kola

2/ Výroba podvozků – vypružení
3/ Řetězy
4/ Pružiny/tlumiče
5/ Hotové podvozky, rám
6/ Skříň, konstrukce střechy
7/ Oplechování vozidla
8/ Vyřezání otvorů – oken, dveří
9/ Nárazníky – pevné
10/ Výroba masky – čela
11/ Rozváděč/strojovna
12/ Vyvařování, broušení
13/ Nátěr vnitřních konstrukcí
14/ Příprava panelu stanoviště
15/ Výrova pluhu + upevnění
16/ Konstrukce dveří
17/ Uložení kompresoru a tlakové nádoby
18/ Finální nátěr střechy
19/ Základní nátěry a rozvrh barevného řešení
20/ Rozvaděč, zadrátování stanovišť
21/  Rozvod vzduchu, připojení EP ventilů, nastavení
22/ Zasklení
23/ Dveře stanoviště
24/ Zapojení vnějších prvků – světla, zvuk
Naši významní dodavatelé:

Dodavatel výpočetní techniky.



Dodavatel hlavního
kompresoru.



Kovovýroba-zámečnictví Vracov.



Doprava – služby.



JACEK-MODELY
Petr Smutek
Ozvučení vašich modelů