810 – 600
O výrobě nejrozšířenějšího motoráčku české výroby
ř. 810.600-7, pro železnici s rozchodem 600mm.
Pro výrobu toho motorového vozu jsem se rozhodl, protože se jedná o český výrobek vagónky Studénka,
který je nejrozšířenějším vozidlem našich lokálek. Výroba je jednodušší, po stránce technické výbavy než ESO,
ale o to složitější je konstrukce zaoblených částí skříně. Také bylo nutné postavit dva dvounápravové podvozky
(na rozdíl od dvou náprav u originálu), protože malé poloměry nelze tak velkým dvounápravovým vozem projet.
Stroj by se měl ve finále podobat své skutečné předloze, a být plně funkční i na nezávislé trakci.
Motorový vůz je navržen podle dostupných materiálů na internetu s přihlédnutím k danému měřítku.
Dokončení výroby se předpokládá během dubna 2016.
Na webu uvádím firmy, které byly ochotny podpořit tento unikátní projekt.
Fotogalerie z výroby.
Fáze výroby ( velmi zjednodušeně ): 1/ Výroba dvojkolí, ložiskové domky, ozubená kola 2/ Výroba podvozků – vypružení 3/ Řetězy 4/ Pružiny/tlumiče 5/ Hotové podvozky, rám 6/ Skříň, konstrukce střechy 7/ Oplechování vozidla 8/ Vyřezání otvorů – oken, dveří 9/ Nárazníky – pevné 10/ Výroba masky – čela 11/ Rozváděč/strojovna 12/ Vyvařování, broušení 13/ Nátěr vnitřních konstrukcí 14/ Příprava panelu stanoviště 15/ Výrova pluhu + upevnění 16/ Konstrukce dveří |
17/ Uložení kompresoru a tlakové nádoby 18/ Finální nátěr střechy 19/ Základní nátěry a rozvrh barevného řešení 20/ Rozvaděč, zadrátování stanovišť 21/ Rozvod vzduchu, připojení EP ventilů, nastavení 22/ Zasklení 23/ Dveře stanoviště 24/ Zapojení vnějších prvků – světla, zvuk |
Naši významní dodavatelé: Dodavatel výpočetní techniky.
Doprava – služby.
|